وزیر خارجه ترکیه: غزه از بزرگترین زندان به بزرگترین قبرستان جهان تبدیل شده است میقاتی: تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف حملات اسرائیل به جنوب لبنان ادامه دارد تصویب لایحه تحریم دیوان کیفری بین‌المللی در مجلس نمایندگان آمریکا آمریکا: به گفت‌وگو با شرکای اروپایی درباره ایران ادامه می‌دهیم شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به مرکز غزه پایان سفر منطقه‌ای علی باقری‌کنی | سرپرست وزارت امور خارجه، دمشق را به مقصد تهران ترک کرد مقاوم صهیونیست: خسارت آتش سوزی در شمال چند برابر خسارت جنگ با لبنان است بیانیه مشترک ایران، چین و روسیه: مفاد برجام همچنان معتبر است حمله پهپادی مقاومت عراق به فلسطین اشغالی (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو ادامه دارد (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) آن هایی که درباره «ارتفاع بلند» توییت می‌زنند، چشم به پروازهای آمریکا و اروپا دارند | عیار شهید رئیسی، عیار انقلاب، امام(ره) و ملت بود شهردار صفد: قطعا آماده جنگ با حزب الله نیستیم مدیر «سیا» و مشاور ارشد بایدن راهی منطقه می‌شوند یک انفجار پایگاه «تسالیم» رژیم صهیونیستی را لرزاند حمدان: بدون توافق فراگیر دست صهیونیست‌ها هرگز به اسرایشان نخواهد رسید رؤسای شهرک نشینان شمال اسرائیل: تسلیم آتش سوزی‌ها شده‌ایم اختلاف و سردرگمی سران تل‌آویو در پرونده اسیران صهیونیست جهش چشمگیر کمک‌های مالی به کمپین ترامپ پس از محکومیت مواضع ارتش اسرائیل زیر ضربات راکتی، پهپادی و موشکی حزب‌الله (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) کمین سنگین مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست در غزه
سرخط خبرها

هشدار حماس درباره سیطره رژیم صهیونیستی بر گذرگاه رفح | فاجعه انسانی روی خواهد داد

  • کد خبر: ۲۲۷۳۰۱
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
هشدار حماس درباره سیطره رژیم صهیونیستی بر گذرگاه رفح | فاجعه انسانی روی خواهد داد
جنبش حماس نسبت به بروز فاجعه انسانی در پی سیطره رژیم صهیونیستی بر گذرگاه رفح هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جنبش حماس امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تاکید کرد که تداوم سیطره رژیم اشغالگر صهیونیستی بر گذرگاه رفح و ممانعت از ورود کمک‌های انسانی به غزه منجر به فاجعه انسانی و گسترش قحطی در این باریکه خواهد شد.

طبق گزارش الجزیره، جنبش حماس در بیانیه خود آورده است: در سایه افزایش حملات به رفح، از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم که تحرکات فوری در راستای متوقف کردن فاجعه انسانی اتخاذ کند.

نیرو‌های رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) فلسطینی‌ها را مجبور کردند تا مناطق جدیدی را در شرق رفح تخلیه کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما عملیاتمان را در رفح گسترش خواهیم داد و از ساکنان شرق رفح می‌خواهیم به منطقه المواصی در جنوب نوار غزه بروند.

ششم آوریل رژیم صهیونیستی شهروندان فلسطینی در شرق رفح را مجبور کرد تا به خان یونس و المواصی بروند. این درحالی است که خان یونس و المواصی شاهد ویرانی گسترده هستند و برپایی چادر در آنجا مشکل است.

شهر رفح آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در نوار غزه ویران شده است. از زمان آغاز عملیات زمینی رژیم اشغالگر در غزه نیرو‌های این رژیم از ساکنان شمال غزه خواستند به جنوب بروند با این ادعا که جنوب غزه امن است، اما بعدا حملات به جنوب غزه را نیز شروع کردند.

از سوی دیگر، دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی امروز (شنبه) اعلام کرد روز جمعه از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کرده دستور فوری برای حمایت از فلسطینی‌ها پس از حمله اسرائیل به رفح صادر کند.

این نهاد در بیانیه خود تاکید کرد، «از دیوان دادگستری خواستیم از اسرائیل بخواهد حمله خود به رفح را متوقف کرده و ورود مسوولان سازمان ملل به این شهر را سهولت بخشد.»

همچنین طبق این بیانیه، آفریقای جنوبی از جامعه بین‌الملل و حامیان رژیم صهیونیستی خواست چشمان خود را بر نسل‌کشی مستمر در غزه نبندند.

منبع: ایسنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->